تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 21:43
کد خبر : 78890

معاون استاندار گیلان : موظف به اجرای قانون به نفع بخش تولید و اشتغال هستیم

معاون استاندار گیلان : موظف به اجرای قانون به نفع بخش تولید و اشتغال هستیم

رشت-جارستان – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت : وظیفه ما اجرای قانون در عین حال توجه به بخش تولید و تقویت اشتغال و در راستای توسعه اقتصادی است . آرش فرزام صفت عصر شنبه در جلسه رفع موانع تولید شهرستان بندر انزلی در محل فرمانداری تصریح کرد : ما بعنوان قوه

رشت-جارستان – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت : وظیفه ما اجرای قانون در عین حال توجه به بخش تولید و تقویت اشتغال و در راستای توسعه اقتصادی است .

آرش فرزام صفت عصر شنبه در جلسه رفع موانع تولید شهرستان بندر انزلی در محل فرمانداری تصریح کرد : ما بعنوان قوه مجریه نمی توانیم به جای قوای دیگرپاسخگو باشیم و باید از ظرفیت های قانونی موجود برای تقویت و توسعه تولید و اشتغال بهره گیریم.

وی مدیران را به اجرای قوانین بدون آسیب به واحدهای تولیدی توصیه و تاکید کرد: در این میان آنچه قانون تکلیف کرده باید اعمال شود.

وی، نسبت تعداد واحدهای غیر فعال به فعال این شهرستان را بسیار کمتر از سایر شهرستانهای استان عنوان کرد و افزود : حضور منطقه آزاد به عنوان پتانسیل موجود شرایط ویژه ای را برای شهرک صنعتی حسن رود فراهم کرده که درصورت افزایش محدوده آن متقاضیان بسیاری برای سرمایه گذاری جذب خواهند شد.
آرش فرزام صفت با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بندرانزلی تاکید کرد : برای واحدهای غیر فعال باید راهکاری اندیشیده شود و برنامه مشخصی تدوین و اجرایی گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت ویژه و راهبردی شهرستان بندرانزلی گفت : این شهرستان رتبه هفتم را در مجموع تسهیلات پرداختی و رتبه ۱۰ را به لحاظ مبلغ پرداختی در استان دارد.
فرهاد دلق پوش تصریح کرد : بانک سپه با ۱۱ مورد پرداختی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان رتبه اول را دارد و از لحاظ تکلیف سهم پیش بینی شده این بانک از ۸۰ میلیارد تومان پرداختی توانسته ۳۶/۲۰ درصد از سهم خود را جذب کند.
وی خاطر نشان کرد : بانکهای رفاه با ۴۴/۶ درصد، کشاورزی با ۵۵/۲، ملی با ۴۲/۲، ملت با ۵/۰ و صادرات با ۱۲/۰ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی تاکید کرد : اگر تصمیمی در سطح استان و کشور اتخاذ می شود باید به آن عمل شود و ملاک عمل توجه به منابع و رونق تولید است چنانکه سال گذشته از نظر تعداد و تسهیلات پرداختی در جایگاه سوم و از لحاظ پرداخت در جایگاه نهم قرار داشتیم. ‌
فرماندار انزلی هم با بیان اینکه در سال جهش تولید باید موانع اقتصادی واحدهای تولیدی حل و رفع شود، گفت : در این راستای باید قدمهای موثری در استان و کشور برداشته شود که لازمه آن همدلی همه بخش ها و دستگاه ها و نهادهاست.

اسماعیل میرغضنفری اظهار داشت : گاه قانون به جای آنکه رافع باشد،  مانع می شود، این دسته از قوانین باید تغییر کنند.
وی با بیان اینکه سالهاست در این حوزه با مشکل مواجه هستیم شرایطی که مناسب دولت تدبیر و امید نیست، افزود : دولت با همه مشکلات، تسهیلاتی را در اختیار افراد گذاشت که به دلیل قوانین دست و پاگیر آنان قادر به دریافت آن نیستند و سرمایه گذاران در این زمینه با مشکل روبرو شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.